Türkiye’de baziçe hasılatı 1 milyar 200 milyon dolara ulaştı

Türk Baziçe Sektörü 2021 yılı raporuna bakarak, Türkiye’üstelik toplanmış oyuncu hasılatı 880 milyon dolardan 1 milyar 200 milyon dolara yükseldi. 26.04.2022, Sputnik Türkiye Bir Nice sektörde olduğu gibi mütezayit yatırımlarla gelişigüzel Türkiye, dünya baziçe sektöründe dahi adını sıkça söz ettirmeye başladı. Metaverse kavramı ile gelişigüzel gözler tekrardan oyun sektörüne döndü. Türkiye Baziçe Sektörü 2021 Raporu’na bakarak oyun sektörü 2021’üstelik toplamda 1 bilyon 200 milyon dolar oyuncu hasılatı yaptı. Yetişkinlerin yüzdelik 78’i cümbüşlü oyunu yeğleme ederken, aktör sayısı 36 milyondan 41 milyona artık. Türkiye girişim ekosistemi 2021 yılında toplam 1.1 milyar dolar envestisman alırken bunun 266 milyon dolarlık hacmi oyun sektörüne ait.Mecmu oyuncu hasılatı 1 bilyon doları aştıTürkiye’bile hep aktör sayısı 2021’de 36 milyondan 41 milyona daha çok. Toplam aktör hasılatı ise 880 milyon dolardan 1 bilyon 200 milyon dolara yükseldi. Cıvıl Cıvıl baziçe hasılatı 2021 yılında hep hasılatın yarısını oluşturdu. Devingen baziçe hasılatı 2021 yılında 620 milyonu görürken geçtiğimiz sene 450 milyon dolar düzeyindeydi. Acun baziçe sektörüne bakıldığında Türkiye’nin sağlık itibarıyla sıralaması değişmedi. Sıralamada Türkiye mobilde ve toplamda 18’inci sırada düz almaya bitmeme etti.En fazla baziçe oynayanlar 21-35 gözyaşı aralığındaTürkiye’deki cıvıl cıvıl oyuncuların nüfus bilimsel özellikleri ve tutum alışkanlıklarına bakıldığında; yetişkinlerin yüzdelik 78’i kıvrak oyun oynuyor. Cıvıl Cıvıl oyuncuların yüzde 52’si koca, yüzdelik 48’i kadınlardan oluştu. Aktif oyuncuların yaş aralığının yüzdesel dağılımına bakıldığında de yüzde 28’i 10-20 gözyaşı aralığında, yüzde 44’ü 21-35 gözyaşı aralığında, yüzdelik 29’u üstelik 36-50 gözyaşı aralığında oldu. Oyuncuların haftalık adına cıvıl cıvıl oyuna ayırdıkları saatlere bakıldığında; 10 saatten aşkın oynayanların oranı yüzde 46, 9-10 saat oynayanların oranı yüzdelik 10, 7-8 saat oynayanların oranı yüzdelik 9, 5-6 saat oynayanların oranı yüzde 13, 3-4 saat oynayanların oranı yüzde 10, 1-2 saat oynayanların ise oranı yüzde 12 oldu.Metaverse kavramı gözleri tekrardan baziçe sektörüne çevirdiTüm gelişim hayatını ve say şekillerinin değişmesine hastalık olan pandemi ile engin çalışmanın bazen dezavantajlarından dünya, alelhusus AAA denilen ense nitelik PC ve konsol oyunlarının imal süreçleri uzadı. 2021 yılında oyun sektörüne cephe veren asıl etmen duraksız oldu ve hep toptan gelirlerin 90 milyar dolarından ilavesi mobilden elde edildi.Durdurmanın az daha imkansız olduğu, güvenilmez bire bir çarçabuk büyüyen devingen baziçe sektörünün önümüzdeki yıllarda da genişlik hızlı büyüyen segment olacağı öngörüldü.2021 yılında geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi hem Türkiye’üstelik hem da globalde baziçe sektörüne yatırımlar bitmeme etti. Saklı Yazı dünyasının sektörümüze yayımlanma hızı birlikte arttı.NFT kavramı sektördeki gelişmeler ve metaverse ile birlikte tüm gözler gine baziçe sektörüne çevrildi.

Share: